Monday 21 March 2011

belajar cup cake & icing...

assalamualaikum semua....
hai....
hari ni, butterfly kitchen belajar buat cup cake n icing...ha...tgk mcm mudah..tp risiko nye tinggi buat kek ni...sebab..kalau dia tak naik, aduh...sedihnye rasa....ni la rupa cupcake sebelum dimasak...




ni pulak rupe masa dah masak...



lepas tu kitorang buat icing menggunakan putih telur dan minyak sayur....pukul smp die jadi mcm ni....


mmg memakan masa agak lama...lepas tu bahagikan ikut warna yg kita nak...


letakkan wana putih dl hingga mencecah permukaan calong...lepas tu create la ikut kesukaan sendiri...sy ni x bape kreatif buat bunga...jd sy tulis nama saya je la..hihihi...


taraa.....dah siap...utk dpt kan yg lebih lazat dan eksklusif, saya belum bersedia menerima tempahan...ini hanya untuk pelajaran saya..harap maaf semua...kene blaja lg... =) 

2 comments:

  1. apa bahan-bahan untuk base cupcake?

    ReplyDelete
  2. bahan utama adalah rose flour...tepung ni aku x pnh dgr sblm ni...bhn lain mcm biasa..telur, soda bicarbonate, castor sugar...nnt aku minta resipi penuh kat mak yang...

    ReplyDelete